سن مناسب برای شروع فعالیت های جدی خوانندگی و آواز

امتیاز 1.50 ( 2 رای )

شروع فعالیتهای جدی در زمینه آواز خواندن ممکن است در دوران کودکی باشد. اینکه چه زمانی بهترین زمان برای شروع تمرینهای جدی در زمینه آواز خواندن است همواره بحث انگیز بوده است. ولی در حال حاضر اعتقاد بر این است که شروع تمرینهای ویژه زود هنگام در دوران کودکی بهتر است.

آواز خوانی در کودکی

تمرینهای اولیه باید به کودک بیاموزد تا بدون تلاش و تقلا آواسازی کرده و از هرگونه رفتارهای نامناسب صوتی Vocal Abuse اجتناب کند. نباید به هنرجوی نابالغ اجازه زیاده روی و خودنمایی بیهوده در فعالیتهای آموزشی آواز خواندن داده شود.

آواز خوانی در سن بلوغ

اکثر افراد کارشناس در این زمینه معتقدند که آواز خواندن و استفاده از صدا بصورت طاقت فرسا حین بلوغ بخصوص در پسران به حداقل رسیده یا از آن اجتناب شود.

آواز خوانی در بزرگسالی

بلوغ صوتی (رسیدن به کیفیت ثابت بزرگسالی) ممکن است در هر سنی از اوایل نوجوانی تا دهه چهل عمر اتفاق بیفتد. تمایلی که در خوانندگان جوان آسیب زاست این است که صدایشان را بزرگتر از سنشان جلوه گر کنند و این مساله غالباً باعث اختلال صوتی عملکردی Vocal Dysfunction می شود.

آواز خوانی در سالمندی

در فرایند سالمندی، احتمالن آتروفی چینهای صوتی درخور توجه ترین تغییر است. بنظر میرسد اثرات بالینی فرایند سالمندی در خواننده های زن مشخص تر باشد. با این همه تغییرات بافتی چینهای صوتی در مردان شایع تر است.

در سالمندان بطور طبیعی باید منتظر درجاتی از نفس آلودگی، کاهش طیف زیر و بم (وسعت) و سایر رخدادهای سالمندی باشیم. با اینهمه برخی از این تغییرات (مثل لرزش یا زیر و بمی یکنواخت) بعلت شرطی شدن درباره این فرایند است و نه تغییرات زیستی مربوط به این دوران. تظاهرات نامطلوب از نظر زیباشناختی سالمندی اغلب قابل برگشت است.

3626 بازدید