بازگشت اسید معده و سایر مشکلات دستگاه گوارش

لارنژیت ناشی از رفلاکس یا بازگشت اسید معده (Reflux) در خوانندگان حرفه ای فراوان است. چون آنها دارای فشار شکمی بسیار قوی بوده (چون تمرینهای ویژه دارند) و شیوه زندگی بخصوصى نیز دارند. خوانندگان اغلب شبها اجرا دارند، پس از اجرا با اشتها به صرف شام می پردازند و با شکم پر می خوابند که این امر باعث برگشت اسید معده به مری و دهان و نیز مجاری تنفسی می گردد. بازگشت اسید معده باعث تحریک مزمن غشای آرتنویید و چین های صوتی می شود که این مساله معمولاً به همراه سوء هاضمه خود را نشان می دهد.
علایم کیلدی این بیماری عبارتند از مزه تلخ در دهان (Bitter Taste)، بوی بد دهان (Halitosis) صبح ها هنگام بیدار شدن از خواب، خشکی دهان یا احساس درد ناخوشایند در گلو یا احساس ورم در گلو، گرفتگی صدا و نیاز به زمان طولانی برای گرم کردن صدا.
آسیب شناس صوت باید در مورد این علایم آگاه بوده و در مورد آنها پرسش کند. تشخیص این بیماری هم معمولاً مشکل است چون افراد سالها با این مشکل زندگی می کنند و دیگر به شکل بیماری به آن نمی نگرند. لازم به ذکر است که رفلاکس اسید معده حتی می تواند باعث ایجاد عفونت های مجاری تنفسی و به خاطر اسیدیته ی بالای اسید معده و باعث پوسیدگی دندانها نیز بشود. در جهت جلوگیری از آسیب بیشتر اسید معده چند نکته ی اولیه ضروری به نظر میرسد که از آن جمله میتوان به ننوشیدن چای و قهوه و نوشیدنی های کافئین دار و گازدار و الکل اشاره کرد که در کنار آن پرهیز از لم دادن و دراز کشیدن پس از هر وعده ی غذایی و هم تنظیم تخت خواب با شیبی سی درجه ای هنگام خواب اشاره کرد.
هر بیماری که فعالیتهای عضلانی شکمی را تغییر دهد مثل سفتی عضلات شکمی، یبوست و اسهال بر مسئله حمایت شکمی تاثیر می گذارد که اغلب تاثیرات منفی است و می تواند منجر به مشکل صوتی برای این افراد شود.

1329 بازدید