روانشناسی شخصیت افراد از روی آهنگ هایی که گوش می دهند

امتیاز 5.00 ( 1 رای )

دنیای موسیقی بسیار گسترده است و مطابق با سلیقه های مختلف، آهنگ ها و سبک های مختلف موسیقی وجود دارد. این روزها روانشناسان  در حال بررسی این موضوع هستند که آیا می توان به واسطه ی موسیقی هایی که افراد گوش می دهند شخصیت آن ها را شناخت؟

باید گفت که نتایج این تحقیقات به تازگی منتشر شده و پس از سه سال تحقیقات صورت گرفته بر روی این موضوع نتایجی به دست آمده که شخصیت افراد را تا حدودی بر اساس سبک موسیقی مورد علاقه تفسیر می کند. در ادامه طرفداران و علاقمندان به هر سبک را بر اساس شخصیتی که دارند مورد بررسی و معرفی قرار می دهیم.

شخصیت شناسی بر اساس سبک های موسیقی

شخصیت شناسی بر اساس موسیقیبسیار پیچیده است  و تنها محدود به روانشناسی آهنگ شاد یا روانشناسی آهنگ غمگین نمی شود. اما ما به طور خلاصه بر اساس سبک های موسیقی شخصیت افرادی که طرفدار آن هستند را برای شما در ادامه بیان می کنیم.

کسانی که موسیقی PoP گوش می دهند چه شخصیتی دارند؟

علاقمندان به موسیقی پاپ شخصیتی برونگرا و با اعتماد به نفس دارند به صورت کلی کسانی که پاپ را می پسندند افرادی هستند که از گوش کردن موسیقی با دیگران بیشتر از گوش کردن موسیقی در هدفون لذت می برند و مراوده و جمع های دورهمی را دوست دارند.  معمولا افرادی که سبک پاپ گوش می دهند طرفدار تنهایی نیستند و شخصیتی عصبی و پرشور دارند.

علاقمندان به موسیقی جاز فلوک و بلوز چه ویژگی هایی دارند؟

طرفداران این دو سبک موسیقی شخصیتی نزدیک به هم دارند و غالبا افرادی متفکر هستند که شخصیتشان همانند پیاز لایه لایه و عمیق است.

از ویژگی های بارز دیگر این افراد، داشتن روحیه ای خلاق است. سرچشمه ی تمرکز و تفکر و خلاقفیت این افراد این است که به واسطه ی گوش کردن به سبک های جازفلوک و بلوز، بخش های از ذهن آرام می گیرد و فعالیت بخش هایی دیگر از ذهن چند برابر می شود.

علاقمندان به هیپ پاپ چه شخصیتی دارند؟

مانند افراد علاقمند به موسیقی پاپ، هیپ پاپ پسندان نیز دارای شخصیت برونگرا هستند و عموما پرشور و انرژی در جامعه حاضر می شوند. این افراد اجتماعی هستند و تلاش می کنند تا سطح اعتماد به نفس خود را بالا نگه دارند.

ویژگی افرادی که موسیقی کلاسیک گوش می دهند چگونه است؟

موسیقی کلاسیک شخصیت هایی را به طرف خود می کشاند که غالبا انسان هایی درونگرا و باهوش هستند و روحیه ی بالایی در انجام امور دارند. این افراد تمام جوش و خروش درونی خود را با بروز هوش خود به رخ می کشند.

چه کسانی به موسیقی متال گوش می دهند؟

افرادی که شنونده ی موسیقی سبک متال هستند، برعکس تصور عمومی ما، افرادی ملایم و احساسی هستند و خلاقیت آن ها در سطح بالایی قرار دارد. علاقمندان به متال هم افرادی درونگرا و باهوش هستند با این تفاوت که روحیه ی آن ها جوانتر از سن واقعی آن ها خواهد بود.

 

روانشناسی افرادی که موسیقی بی کلام گوش میدهند

افرادی که موسیقی بی کلام گوش می‌دهند، ممکن است شخصیت‌هایی با ویژگی‌های زیر باشند:

۱– خلاق: موسیقی بی کلام می‌تواند خلاقیت افراد را تحریک کند و آن‌ها را به ایده‌پردازی و خلق چیزهای جدید ترغیب کند.

۲- حساس: این نوع از موسیقی معمولاً با حالات و احساسات شخصی سازگار است و افراد حساس ممکن است به دلایلی مانند تسکین درد، کاهش استرس و اضطراب، به دنبال گوش دادن به آن باشند.

۳- متمرکز: موسیقی بی کلام می‌تواند به افراد کمک کند تا تمرکز خود را در کارهای روزمره و یا هنگام مطالعه و کار کردن افزایش دهند.

۴- خودآگاه: گوش دادن به موسیقی بی کلام ممکن است به افراد کمک کند تا با خودآگاهی بیشتری درباره خودشان و احساساتشان آشنا شوند.

۵- متفکر: موسیقی بی کلام معمولاً با سبک‌هایی مانند جاز و کلاسیک همراه است که این سبک‌ها ممکن است به افراد کمک کنند تا بهتر فکر کنند و تفکر کنند.

 

سخن پایانی

ما در این مطلب از سایت بیکلام، به شخصیت شناسی افراد با توجه به سلیقه ی موسیقی آن ها پرداختیم. کسانی که تنها خود را به گوش کردن به سبک خاصی از موسیقی محدود نمی کنند، عموما شخصیت پیچیده تری دارند و ویژگی های آن ها ترکیبی از چند سبک خاص خواهد بود.

همچنین افرادی که آهنگی را برای خود بارها پلی می کنند، به واسطه ی نقطه ی اوج آهنگ در بدنشان دوپامین ترشح میشود و حس خوب و تمرکز بالاتری را دارا هستند.

شما علاقمند به چه سبکی از موسیقی هستید؟ آیا شخصیت شما مطابق با نتایج به دست آمده توسط روانشانسان بوده است؟

4638 بازدید