راهنمای خرید میکروفون مناسب خوانندگی

اگر در مسیر مبدل شدن به یک خواننده هستید، حتما یکی از دغدغه های فکری شما، تجهیز کردن استودیوی اختصاصی شماست. یکی از مهم ترین ابزارهای کار یک خواننده، میکروفون است. میکروفون وسیله ای جهت دریافت ارتعاشات صوتی و تبدیل آن به فرکانس های الکتریکی است که در نهایت،  سبب می شود تا صدای شما ضبط شود و یا به شکل بلندتری در یک محیط پخش شود. در هر صورت عملکرد اصلی یک میکروفون، دریافت صوت و انتقال آن است. حال می توان این صدای دریافت شده را به شکل های گوناگون مورد استفاده قرار داد.

هر خواننده، یک میکروفون!

میکروفون هر خواننده، فارغ از قیمت و برندش، میکروفونی است که می تواند صدای خواننده را به بهترین شکل دریافت کند و کمترین نقص را در هنگام دریافت ارتعاشات صوتی خواننده داشته باشد.

اهمیت این موضوع به اندازه ای است که می گویند: هر خواننده یک میکروفون مخصوص به خود دارد.

امروز در این مطلب قصد داریم در خصوص انتخاب یک میکروفون خوب برای خوانندگی صحبت کنیم در واقع یک راهنمای انتخاب میکروفون خوانندگی داشته باشیم.

میکروفون انتخابی، چه میزان به فرکانس ها پاسخ می دهد؟

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که میکروفونی که انتخاب کرده اید، به چه فرکانس هایی با قدرت پاسخ می دهد و در کدام فرکانس ها عملکرد ضعیفی دارد. برای مطلع شدن از این موضوع می توانید به دفترچه اطلاعاتی که در داخل جعبه  یا تجهیزات میکروفون است مراجعه کنید.

میکروفون های کاندنسر، عصای دست خوانندگان

معمولاً میکروفون مناسب برای خوانندگی و وکال، میکروفون های کاندنسری هستند. برای انتخاب میکروفون مناسب خودتان می توانید با تست چندین میکروفون، و اجرای یک آهنگ واحد، ببینید که کدام میکروفون کاندنسری، برای شما می تواند مناسب تر باشد. بهترین انتخاب میکروفون‌های کاندنسری برای خوانندگی میکروفون هایی است که دارای پهنای دیافراگم بزرگ هستند.

میکروفون های کاندنسر از محبوب‌ترین میکروفون‌های بازار هستند و اگر می خواهید که تنها یک میکروفون خریداری نمایید و تمامی بخش های مربوط به ضبط صدای خود را با یک میکروفن انجام دهید، بهترین انتخاب، خرید میکروفون کاندنسر است.

میکروفونی مناسب برای اجرای زنده!

اگر اهل اجراهای زنده هستید و به دنبال میکروفونی می گردید که صداهای بلند را ضبط کند و مناسب اجرا های زنده باشد، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از میکروفن های داینامیک استفاده نمایید. میکروفون های داینامیک در اجرای زنده کاربردی هستند و می توانند بهترین انتخاب برای شما باشند.

از میکروفون های داینامیک علاوه بر اجرای زنده، برای ضبط صدای ساز هایی که صوت بلندی دارند نیز استفاده می شود.

نقطه ضعفی که می‌توان برای میکروفون های داینامیک اشاره کرد، پشتیبانی از دامنه یک متری از فرکانس ها نسبت به میکروفون کاندنسر است.

میکروفون های ریبون دهه ۵۰!

اصولا میکروفون های ریبون در حال حاضر برای ضبط صداهای بم ستفاده می‌شود و می‌تواند یک صدای گرم را دریافت کند. ریبون برای خوانندگی به طور معمول استفاده نمی شود. در گذشته میکروفون ریبون بسیار مشهور بود و از آن در زمینه های مختلف استفاده می‌شد، اما اکنون کاندنسر ها، میدان را برای خوانندگی در دست گرفته اند.

اهمیت شدت نویز در انتخاب میکروفون

نویز میکروفون از دیگر مواردی است، که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. هرچه میزان نویز میکروفون کمتر باشد، صدا نیز با نویز کمتر و وضوح بیشتری دریافت می شود. قطعات سازنده درونی یک میکروفون شدت نویز آن را تنظیم می کنند، هرچه در ساخت این قطعات از جنس بهتر و مهندسی حرفه ای تری بهره برده شده باشد، نویز موجود در میکروفون نیز کمتر است.

سبک موسیقی شما نیز می تواند در انتخاب میکروفون شما موثر باشد، گاهی یک خواننده به گونه ای اجرا می کند و سبک آن طوری است که نیاز به یک میکروفون خاص دارد که به طور معمول از آن برای خوانندگی استفاده نمی شود، به هر حال، خواننده می‌تواند انتخاب های بسیار زیادی برای خرید میکروفون مخصوص به خود داشته باشد.

جمع بندی:

به صورت کلی می توانیم بیان کنیم که میکروفون یعنی شروع مسیر برای یک استودیوی خوانندگی. اگر می خواهید که فعلا برای شروع کار یک میکروفون داشته باشید که کار شما را راه بیندازد، به جای اینکه ریش و قیچی را به دست فروشنده بسپارید، خودتان چند میکروفون را انتخاب کنید و آن را امتحان کنید. در کنار تمام اینها از فروشنده نیز کمک بگیرید تا خریدی آگاهانه داشته باشید. به مرور زمان در استودیوی شما، کلکسیونی از برندها و مدل های مختلف میکروفون یافت خواهد شد. امیدواریم که این مطلب از سایت بی کلام، به شما در خرید میکروفون کمک کرده باشد.

در مطالب بعدی نیز همراه ما باشید تا راهنمای خرید سایر ابزارهای استودیویی را نیز بررسی کنیم. شما چه میکروفونی را امتحان کرده اید که راضی کننده بوده است؟

2598 بازدید