×

آهنگ بی کلام پلنگ صورتی

کارتون پلنگ صورتی (The Pink Panther) یکی از محبوب‌ترین کارتون‌های تاریخ سینماست که به دلیل شخصیت جذاب و خنده‌دار پلنگ صورتی، همیشه در خاطر مخاطبان باقی می‌ماند. این کارتون در سال ۱۹۶۳ ساخته شده است و توانسته است در طول سال‌ها، طرفداران بسیاری را به خود جذب کند.

داستان کارتون پلنگ صورتی درباره پلنگ صورتی است که همیشه در تلاش است تا به دست چیزی برسد، اما همیشه با مشکلات و موانعی روبرو می‌شود. این شخصیت، با حرکات خنده‌دار و تلاش‌های بی‌نتیجه خود، همیشه مخاطبان را به خود جذب کرده است.

پلنگ صورتی، در طول قسمت‌های مختلف کارتون، با شخصیت‌های مختلفی ملاقات می‌کند که هرکدام از آن‌ها دارای خصوصیات و ویژگی‌های خود است. این شخصیت‌ها شامل دکتر کلوزو، یک کارآگاه خنده‌دار و بسیار بی‌توجه به اطرافش، و همچنین آقای جینکس، یک شخصیت فرانسوی با خصوصیات خود، می‌باشند.

کارتون پلنگ صورتی، به دلیل شخصیت جذاب و خنده‌دار پلنگ صورتی، توانسته است در سینما و همچنین در بازار فروش کارتون‌های خانگی، موفق عمل کند. این کارتون، یکی از پرفروش‌ترین کارتون‌های تاریخ سینماست و هنوز هم پس از چندین سال از ساخت آن، هواداران بسیاری دارد که هر ساله در سراسر جهان، جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که به این کارتون اختصاص دارد.

در نهایت، کارتون پلنگ صورتی، یکی از بهترین کارتون‌های تاریخ سینما است که با شخصیت جذاب و خنده‌دار پلنگ صورتی، توانسته است قلب مخاطبان را به خود جذب کند. اگر شما هنوز این کارتون را ندیده‌اید، به شدت توصیه می‌شود که آن را تماشا کنید و لحظات خوشی را با شخصیت جذاب پلنگ صورتی سپری کنید.

موسیقی متن پلنگ صورتی

موسیقی متن فیلم پلنگ صورتی به انگلیسی The Pink Panther محصول ۱۹۶۳ اثر آهنگساز آمریکایی ایتالیایی تبار انریکو نیکولا مانیچینی با نام هُنری ، هنری مانچینی می باشد. مانچینی در طول دوران فعالیت هنری خود موفق به دریافت چهار جایزه ی اسکار ، بیست جایزه ی گرمی و یک جایزه ی گلدن گلاب شده است. وی برای موسیقی پلنگ صورتی در سال ۱۹۶۵ نامزد دریافت جایزه ی اسکار شده بود.

بیناد فیلم آمریکا (اِی اف آی) موسیقی متن پلنگ صورتی را بعنوان بیستمین موسیقی متن برتر یکصد سال اخیر معرفی کرده است. در این فهرست نام ۱۰۰ فیلم با موسیقی های متن فاخر آمده است . آهنگ های “مون ریور Moon River ” برای “فیلم صبحانه در تیفانی Breakfast at tiffany” محصول ۱۹۶۱ با رتبه ی ۴ ، و “آهنگ فیلم روزگار شراب و گل سرخ” محصول ۱۹۶۲ با رتبه ی ۳۹ نیز از دیگر آثار ماندگار مانچینی می باشند که در این فهرست به چشم می خورند.

موسیقی پلنگ صورتی در گام می مینور یا E minor ساخته شده است و سالیان سال است که بعنوان یکی از تمرین های موسیقی هنرجویان و دانشجویان موسیقی بکار برده می شود و همچنان هم اثری ماندگار و پرکاربرد در فیلم ها ، برنامه های تلوزیونی ، رادیویی و… می باشد.

آهنگ های بی کلام پلنگ صورتی

آهنگ The Pink Panther Theme

لینک دانلود

آهنگ It Had Better Be Tonight

لینک دانلود

آهنگ Royal Blue

لینک دانلود

آهنگ Champagne And Quail

لینک دانلود

آهنگ The Village Inn

لینک دانلود

آهنگ The Tiber Twist

لینک دانلود

آهنگ Cortina

لینک دانلود

آهنگ The Lonely Princess

لینک دانلود

آهنگ Something For Sellers

لینک دانلود

آهنگ Piano And Strings

لینک دانلود

آهنگ Shades of Sennet

لینک دانلود

چند نکته جالب در مورد پلنگ صورتی

از تیتراژ تا سوپر استار

همان طور که اشاره کردیم اولین حضور این شخصیت در تیتراژ یک فیلم سینمایی بوده است. کاراکتر پلنگ صورتی برای اولین بار در تیتراژ ابتدایی فیلم سینمایی ” پلنگ صورتی ” (The Pink Panther) محصول ۱۹۶۳ به نمایش درآمد.

بلیک ادواردز (Blake Edwards) کارگردان این فیلم از دیوید دپاتی (David DePatie) درخواست کرد از شخصیت پلنگ صورتی طرحی بکشد که در عنوان‌بندی فیلم‌ از آن استفاده شود. دپاتی و دستیارانش قریب به ۸۰ نقاشی از این شخصیت کشیدند. و عاقبت همین پلنگ لاغر اندام صورتی مورد توجه قرار گرفت. که طراح اصلی آن شخصی به نام هالی پرات (Hawley Pratt) بود.

سازندگان در تیتراژ به جای الماس یک پلنگ کارتونی را به تصویر کشیدند که در حال فرار از دست کارآگاه کلوزو است. در این فیلم نقش کاآگاه کلوزو را کمدین معروف هالیوودی پیتر سلرز (Peter Sellers) ایفا می کرد. این فیلم از سوی تماشگران مورد استقبال قرار گرفت و توانست به موفقیت خوبی دست پیدا کند. اما تیتراژ ابتدایی آن حتی از خود فیلم هم محبوبیت بیشتری پیدا کرده بود. چرا که در آن سال ها استفاده از انیمیشن در تیتراژ یک فیلم سینمایی کار جدید و نوعی به حساب می آمد.

این استقبال باعث شد تا سازندگان این فیلم تصمیم بگیرند مجموعه مستقلی با محوریت همین شخصیت کارتونی خلق کنند. در ابتدا فریز فرلنگ (Friz Freleng) تهیه کننده این فیلم برای ساخت یک مجموعه مستقل انیمیشنی مردد بود ولی در نهایت با پافشاری دپاتی و استودیو، فیلم کوتاه The Pink Phink در سال ۱۹۶۴ ساخته شد و توانست در همان سال برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه شود.

این موفقیت ها باعث شد تا فیلم های کوتاه بعدی نیز ساخته شوند. در سال های بعدی هر سال بین ۸ تا ۱۲ فیلم کوتاه از این مجموعه تولید می شد اوج کار در سال ۱۹۶۸ بود که ۱۷ فیلم کوتاه در یک سال تولید شد. این موفقیت ها باعث شد تا در نهایت در پاییز سال ۱۹۶۹ با توافقی با شبکه NBC پلنگ صورتی وارد برنامه های تلوزیونی شود. کم کم این مجموعه در تمام نقاط جهان به نمایش درآمد و به یکی از محبوب ترین و معروف ترین مجموعه های کارتونی تاریخ تبدیل شد.

همیشه پای یک نویسنده در میان است

یکی دیگر از افرادی که در خلق این شخصیت تاثیر زیادی داشت نویسنده این مجموعه جان دان (John W. Dunn) است. او که قبلا در گروه داستان دیزنی مشغول به فعالیت بود، در اوایل دهه ی ۶۰ میلادی به استودیو برادران وارنر ملحق شد. در واقع او جایگزین واران فاستر (Warren Foster) و مایکل مالتیس (Michael Maltese) در مدیریت بخش داستان این استودیو شد. (مالتییس بعد از قطع همکاری با استودیو برادران وارنر به استودیو هانا-باربارا ملحق شد.) تاثیر حضور دان در استودیو کاملا قابل مشاهده بود به صورتی که از شش نامزدی اسکار این استودیو در دهه ی ۶۰ سه اثر به او تعلق داشت. کاراکتری که دان خلق کرد شخصیت معصوم و بیگناهی بود که برای کمک به دیگران تلاش می کرد. ولی سادگی اش باعث بروز اتفاق داستان می شد.

موسیقی پلنگ صورتی

یکی دیگر از چیزهایی که همراه با شنیدن نام پلنگ صورتی در ذهن ما نقش می بندد موسیقی تیتراژ آن است. این ملودی به قدری معروف  است که به یکی از مشخصه های اصلی پلنگ صورتی تبدیل شده است. آهنگ تم پلنگ صورتی (The Pink Panther Theme) را هنری مانچینی (Henry Mancini) آهنگساز برنده ی جایزه اسکار، برای سری فیلم های پلنگ صورتی ساخته بود که در مجموعه انیمیشنی آن هم به کار گرفته شد. ریتم ساده ی این قطعه به طور هوشمندانه ای ظرافت و استایل و هوش این شخصیت را بازسازی کرده است.

پلنگ سخنگو

در حالی که در اکثر قسمت های این مجموعه پلنگ صورتی هیچ دیالوگی نمی گوید. و ما آن را به عنوان یک شخصیت صامت می شناسیم اما پلنگ صورتی تنها دو بار صحبت کرده است. سازندگان آن در دو قسمت این ایده را آزمایش کردند. ابتدا در قسمت SINK PINK تنها یک جمله رو به دوربین می گوید. ولی در قسمت PINK ICE کاملا صحبت می کند.

بازخورد ها نسبت به این تغییر زیاد مثبت نبود و باعث شد تا بعد از آن دیگر دیالوگی نداشته باشد. با اینکه در نهایت این شخصیت به صورت صامت ساخته شد ولی صداهایی مثل ترسیدن، جیغ کشیدن، سوت زدن و صدایی که هنگام جودو از خود در می آورند را انجام داده است.

زندگی به سبک صورتی

پلنگ صورتی به عنوان یک شخصیت کامل دارای ویژگی های منحصر به فردی است. با اینکه در داستان هایش به کار های متفاوتی دست می زند ولی با این حال برای آزادیش احترام زیادی قائل است. و در همه حال خودش است. همان سکوت، سنگینی و در اکثر مواقع آرام بودن را همراه خود دارد. او متعلق به جای خاصی نیست و در هر جایی ممکن است زندگی کند. به نظر می رسد در حال تلاش برای زندگی کردن میان انسان ها است. راه های متفاوت را امتحان می کند تا بتواند در جامعه انسان ها زندگی کند. در دنیای داستانش، او تنها حیوان متمدن است ولی با این حال انسان های اطرافش با دیدن او تعجب نمی کنند. شاید کنایه ای باشد از این که اگر دنیایی زندگی کردی که همه با تو متفاوت بودند، تو زندگی خودت را داشته باش و به سبک خودت زندگی کن. در ادامه همین تلاش هایش او کار های متفاوتی را انجام می دهد. از ملحق شدن به ارتش گرفته تا خلبانی کایت و یا کارگر ساختمانی. ولی در همه حال سبک خودش را حفظ می کند و در انجام اکثر کارهایش زیرکی خاصی دارد که باعث می شود در انجام آن موفق شود.

999 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0